@>---- Jiwa Harus Kental Walau Hidup Tidak Selalu Indah ----<@

Jumaat

......

aku xtawu nk ckp ape...aku kt cni...bru jap td aku ngs ats sbb yg aku xtawu aku patut menangis or x..ntah dah brapa kali air mata ini menitis sbb kan die..aku xslh kan dia...tp patut kah aku dikenakan hukuman mcm nih sbbkan kesilapan aku yg dulu...atau dia terlalu ego untuk mengakui perasaan nya masih ada pada aku...atau mungkin dia mmg dah xde hati ngn aku..mgkin sbb dia dah jmpa yg lebih baik dri aku.....aku igt lg bila dia kata ada org len suka kat dia..aku tak kisah kalau ada org suka kan dia...atau sape2 je pompuan kuar ngn dia...as long as mereka kawan2 dia...org kata kalau xjeles mkne nye xsyg...aku xrse bende tu valid skg...sbb nya, aku sygkan die..bukan aku xjeles, tp aku percayakan dia...aku percaya hati die milik aku walau ape pon yg dia buat dan di mana pun dia berada...sbb begitu juga ngn hati aku...walau dgn sape aku berkawan, walau siapa pun yg menyayangi aku selain dia, hati aku tetap milik dia...sbb itu lah tetapan hati aku sejak hari pertama aku memulakan hubungan aku dgn dia...aku menetapkan hati aku percaya pada dia sbb dia bersungguh2....aku setia pada dia walau dengan siapa aku berada...walau pun ada dia antara mereka memendam perasaan pada aku dan aku tahu...jujur aku katakan...aku tetap mencintai nya...tidak sedikit pun hati aku teralih mahupun berubah....

hari ni aku menangis lg...entah kali yang ke berapa aku pon xtawu...berteman sahabat aku yg setia mendengar luahan hati ni...yg ikhlas cuba menggembirakan jiwa aku yg kosong...yg sanggup memaksa aku makan sbb tawu aku dah xmkn sejak semalam...samapai bile aku nk mcm nih aku pun xtawu...aku down sgt...aku byk berfikir nk buat itu nk buat ini....baju2 yg aku sidai kat luar pun budak rumah aku yg ankat kan...bilik aku yg dulu kemas dah bersepah berserabut sama dgn keadaan hati aku sekarang...aku tahu aku xpatut biarkan hal hal mcm nih memberi kesan terhadap pelajaran aku...tp percayalah...ni bukan alasan...aku hilang kekuatan...aku nk bgn lipat baju pun aku xlarat...nak suh aku gi kelas...memg selamat lah x pegi...1 hri suntuk aku memerapkan diri dalam bilik menanti kekasih hati untuk text aku menyatakan keikhlasan nya mencintai aku..kesungguhan nya untuk memiliki aku mcm yg dia pernah lakukan dulu...menunggu dia melaksanakan janji janji nya yg dulu...aku mengharap....akhir nya air mata aku jatuh kerana aku tahu harapan aku tgl harapan...apakah aku dapat meraih semula kasih sayang nya yg kukuh pada aku dulu???


apakah aku akan menangis lagi untuk nya??akan tawar kah perasaan ini untuk dia??ini kah kesudahan nya???adil ke mcm nih???sampai bila kau nk bg aku menangis??aku rse dia sikit pun xpeduli pasal aku....kadang2, aku harapkan aku pengsan...mungkin sbb kena langgar ke, kena pukul ke....ape2 je yg akan menyebabkan aku pengsan....dan aku harap bila aku bgn semua bende yg berlaku nih sbnrnnya xberlaku...dan aku harap sbnrnya aku mimpi dan aku harap skg nih aku bahagia dgn dia....

Ya Allah...aku fhm...aku kena belajar....aku nak sgt bgn dri tempat duduk aku dan mula menelaah subjek yg aku xfhm ape2 lg ni tp...aku xde kudrat untuk itu....kekuatan aku tiada...hilang entah kemana...aku menangis lg...juga sbb dia.....org kata bila dah menangis air mata darah tu mkna nya kau dah kehabisan air mata....mungkin kah aku juga akhirnya akan mengeluarkan air mata darah??aku xmampu berhenti menangis...kalau bukan nampak zahir tangisan aku nih, percayalah bahawa hati aku yg menangis...hati menangis lg pedih dri kita sendiri yg menangis....aku minta maaf kalau sbb kesalahan aku yg membuatkan dia berubah...aku rela lepaskan dia kalau itu yg dia nk...bukn aku nk kata aku mulia...tp aku ikhlas melepaskan dia kalau dia xbahagia ngn aku...dan aku akan lebih gembira melihat senyuman nya walaupun dia bersama org lain...walaupun pada hakikat nya aku sgt merindui saat bahagia bersama dia....dan aku menangis lg......


ya..aku menangis untuk dia...aku menangis kerana aku rindukan dia...aku inginkan dia...bukan org lain...pada yg menyayangi aku, aku minta maaf sgt2 sbb hati nih xmampu menyayangi kamu...kerana rse sayang terlalu kuat untuk dia....dan hati ni xtawu sampai bila akan bertahan mencintai dia......

syg...i really need u...tlg lah...aku xnk hubungan kita habis mcm nih....ape mslh nye...kenape kita xboleh bincang...kenape kita xdpt nk selesaikan mslh kita??? kenape kita xboleh bertolak ansur??? kenapa kita xboleh menggugurkan ego kita untuk menyelamatkan hubungan ni?? masih ada lg kah perasaan tu untuk kita selamatkan hubungan nih????.............aku sayangkan kamu selagi hati ni mempunyai memori kamu....