@>---- Jiwa Harus Kental Walau Hidup Tidak Selalu Indah ----<@

Ahad

Love the way you lie....

banyak betul persoalan yang bermain dalam fikiran kita bila kita perlu fokus kan pada satu tujuan sahaja....mengganggu tumpuan kita terhadap benda yang sepatutnya kita lakukan...kenapa perlu ada gangguan gangguan itu??? gangguan seperti seseorang telah melakukan hal yang menyakitkan hati kita..dan kita tak mampu untuk mengamuk sebab nak marahkan dia...jadi benda tu bengkak dalam hati kita...kalau bengkak je tak apa...tapi kalau ia bercambah menjadi dendam macam mane???

menipu...kenapa kita harus menipu???kita tak suka orang menipu kita..but at the same time kita pun menipu orang juga..dan kita rasa ape yg kita tipu tu tak berapa salah la sebab kita menipu untuk kebaikan lah konon nya...tapi...ada ke penipuan yang membawa kebaikan...mungkin ada...tapi rasa nya kebaikan itu sekejap je...lepas dah kantoi keburukan nya memang sangat dasyat...kadang kadang kalau seseorang yang di tipu tak dapat terima kenyataan dan boleh membawa kepada kejadian yang tidak di ingini...

tapi apa yang aku nak utarakan kat sini adalah....cuba kita fikir bila kita menipu...kita fikir perkara yang tipu tu memang patut kita tipu kan??? sebab kalau kita bagitahu kt orang lain mungkin ia membawa keburukan kat diri kita atau orang lain atau mungkin menjejaskan hubungan kita dengan orang lain..tp macam mana pulak bila kita dapat tahu yang kita di tipu dan kita merasakan perkara yang kita di tipu itu, tak perlu nak di tipu...I mean macam...ok..contoh situasi nya macam ni...

A : awak pergi mana tadi??

B : saya pergi lepak kat kedai mamak tadi dgn kwn2.

Padahal sebenarnya B pergi lepak kat kedai melayu sebelah kedai mamak.

nampak tak?? apa tujuan orang tu nak menipu tentang benda yang tak perlu di tipu????

dan sekarang aku menghadapi situasi ini...bukan pasal makan...tapi sesuatu yang lain...yang aku rasa dia tak perlu nak menipu tentang benda tu.... kenape orang orang macam nih wujud dalam dunia ni... aku tak faham kenapa nak menipu pasal tu... kadang kadang aku rasa kelakar... tapi bila dah selalu terjadi... aku mula terfikir sesuatu yang di luar kotak penipuan tu... adakah dia menipu benda tak perlu ditipu sebab dia nak sorok kan sesuatu yang perlu di tipu...seperti situasi di atas...

adakah B menipu A sebab tak nak A tahu yang dia sebenar nya lepak kat kedai melayu dengan orang yang A tak suka...??? so B bagitahu kat A yang dia melepak kat kedai mamak dengan kawan kawan sebab A tahu siapa kawan kawan B yang selalu melepak kat kedai mamak dengan B....

masuk akal tak??? macam kes aku....aku mula tertanya tanya adakah dia sembunyi kan sesuatu dari aku??? perkara yang aku tak boleh tahu and kalau aku tahu...................................................tak siapa akan tahu apa yang aku akan buat........

:) think bout it people....jangan ingat semua orang bodoh.... kalau kau senang menipu, senang lah jugak kau terkantoi... dan kalau kau susah untuk menipu so susah la untuk kau kantoi....bukan senang nak menipu...dan bukan susah nak kantoi kan orang yang menipu....well, sometimes kita perlu menipu...tp kalau kita berterus terang jelas dan jujur.... itu akan menyelamatkan kan hidup kita....