@>---- Jiwa Harus Kental Walau Hidup Tidak Selalu Indah ----<@

Sabtu

so confusing....

kadang kadang apa yang berlaku terhadap diri kita, kita sendiri tak tahu apa sebabnya...kita tak merancang nya...tapi ia tetap terjadi...macam hati...kita tak merancang untuk ada perasaan pada seseorang..tapi bila sampai ketika perasaan itu datang tanpa peduli siapa kita atau dia...bagi aku itu satu-satu nya perkara yang berlaku tanpa ada sebab yang specific...tak ada sebab kenapa seseorang sayangkan seseorang yang lain tapi seseorang itu hanya di anggap istimewa....

dan ada di antara orang orang yang saling menyayangi tidak bernasib baik kerana tak dapat bersama...ya..ada sebab nya...antara yang kita tahu...ibu bapa kita menghalang hubungan itu walaupun hati kita ikhlas mencintai, seseorang yang disayangi itu menyayangi orang lain, salah seorang dari pasangan meninggal dunia atau.........kita sendiri sedang menyayangi orang lain setelah kita sedar yang seseorang itu menyayangi kita sepenuh hati malah mungkin lebih dari segalanya....apa perlu kita lakukan....??

kadang kadang kita tak berniat nak mainkan perasaan orang yang menyayangi kita...atau orang yang kita sayang.....tapi itulah...macam yang aku kata....tidak semua berlaku atas kehendak kita...satu satu nya perkara yang berlaku tanpa ada sebab yang tertentu.....kenapa kita nak sayang orang lain padahal kita sedang menyayangi orang lain??? kenapa orang lain perlu ada perasaan pada kita sedangkan dia tahu yang hati kita telah pun berpenghuni....???

Dan yang paling utama.....mengapa perlu ada perubahan pada hati???

kenapa kita nak mencintai kalau ia bertukar kepada benci hanya atas satu kesalahan yang hanya bagi kita sangat besar??? padahal pada orang lain kesalahan tu kecil je pon...kenapa wujud egois dalam hati yang membuat kita sukar untuk menerima kata maaf dari orang lain dan memberikan mereka peluang kedua???? aku kadang kadang confius dengan situasi sesetengah orang yang memiliki dua hati yang menyayangi nya...dan dia berada dalam dilema untuk memilih...kenape rasa sayang dan cinta tu tak specific pada seorang sahaja dalam satu satu masa?? kenape perlu ada orang lain yang datang dalam hidup mereka dan ganggu kestabilan perasaan itu??

tapi bila difikir fikirkan...jawapan nya...yep, berbalik kepada fitrah...the grass always greener on the other side....manusia tak kan pernah puas dengan sesuatu...bila ada yang baru...mungkin ada yang lupa pada yang lama...atau yang ada sekarang....ada yang mudah membuat keputusan untuk memilih yang baru sebab nampak yang baru lagi better dari yang lama....mcm beli baju...if dah bosan dengan baju yang lama...pergi mall cari baju baru....dah bosan dengan Forever 21, pindah pula ke Body Glove...dan macam tu lah sampai dunia nih berakhir......

but pada aku....susah bagi aku untuk buat keputusan memilih untuk kekal bersama atau pergi meninggalkan....aku tak mahu kalau aku dianggap jahat atau seorang yang suka memainkan perasaan orang....ya...hanya kerana perasaan aku...ramai orang menjadi mangsa keadaan...walaupun aku tak pernah berniat memainkan sesiapa...

kadang kadang apa yang terjadi dalam hidup kita memang tak ada sebab....walau ke ceruk mana kita cari kita tak akan jumpa sebab itu...sebab kita sendiri tak mampu memahami hati kita sendiri....

:) aku tak mampu nak puaskan hati semua orang....tp aku hanya boleh buat apa yang aku mampu untuk menggembirakan orang lain walaupun menyakitkan aku sendiri...tanpa menipu...tanpa memainkan perasaan sesiapa... yang ada hanyalah terus terang dan kejujuran...kebenaran itu ada yang manis...tapi jangan lupa kita juga ada kebenaran yang pahit...

.... (: ...