@>---- Jiwa Harus Kental Walau Hidup Tidak Selalu Indah ----<@

Jumaat

We have to keep going....

Saat ini..aku dlm bilik..alone..xde sape2..mendengar lagu2 hebat dendangan Fin Chemistry...sambil berfikir bile aku nk start belajar balik nih...tibe2 teringat nk update blog...aku xde idea nk tulis ape...tp sejak beberapa minggu ni mcm2 perkara berlaku...yg buruk, kelakar, sedih, happy, and xlupa jugak yg menyakitkan hati....yg datang dgn senyuman, yg pergi meninggalkan....ade yg plan sesuatu tp xmenjadi...ade yg plan dah jd tp silap langkah, ade yg sedih ditinggalkan, ade yg happy sbb jmpe balik....ade yg break up ade yg selamat bersama......semua nya ada positive and negative...

kadang2 aku terfikir...kenape perlu ade yg negative kalau yg positive dah buat kite happy??? kenape perlu ade kesedihan bile bahagia itu dah cukup menggembirakan??? kenape perlu ade resah kalau tenang dah memadai?? kenape perlu ade masalah jika dah ada penyelesaian??? kenape perlu break up kalau bersama tu dah buat semua org happy????

tp itu semua adalah hukum alam...semula jadi yg Allah dah ciptakan...lumrah, fitrah yg dah diberikan pada kite...kalau kite lapa kite mkn...kalau kite bosan kite buat ape2 sampai xbosan...sampai bende tu jd membosankan...

hurm...people come and then they go...people love then they hate.. things created to be changed..sbb tu ade nye perubahan... tp kdg2 aku xsuke dgn perubahan tu...contoh nya perasaan seseorg...senang betul sayang menjadi benci...cool menjadi marah... ade feel menjadi xde feel...i mean kenape perlu berubah kepada negative...menyakitkan hati dan perasaan kite??? ibu kata...tu lah yg dinamakan ujian...org hadir...org pergi...Allah bg...then Allah ambil...semua nya hak Dia!! suke xsuke kite kena hadapi...sbb setiap usaha, setiap sengsara, setiap seksa, setiap kesakitan, setiap ape yg berlaku pasti ada hikmah nya....

Ye...ada hikmah nya...cume lambat atau cepat saja....patah tumbuh hilang berganti....hidup mesti diteruskan walaupun sesukar mne...walau seperit mana...semangat harus kental...memg ada kdg2 sesuatu yg mematahkan semangat kite....tp semua tu ujian yg Dia bagi sbb nk tgk how dying kita nak kan ke atas sesuatu perkara!!!

Memang mudah berkata2...tp apabila tiba masa kita perlu melakukan nya....kita mula sedar kita x punya kekuatan utk tempuh kesukaran tu....

:) think bout it people....aku dah down sgt2...ape yg aku plan xmenjadi...aku jd benci kt kehidupan aku.....lantak kau la!!!